خبر مهم برای معلمان | با این کارت ویژه قسطی خرید کنید

به دنبال این هستیم تا تسهیلات سفر اقساطی را به فرهنگیان ارائه دهیم یعنی آن‌ها به سفر بروند و بعد هزینه آن را به صورت اقساط پرداخت کنند و این موضوع را از طریق بستر‌هایی مثل توانا کارت و اتما دنبال خواهیم کرد.
خبر مهم برای معلمان | با این کارت ویژه قسطی خرید کنید
کد خبر : ۵۸۹۴۳

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره کارت اعتباری توانا ویژه فرهنگیان گفت: این کارت مجازی از آبان ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده است و فرهنگیان آن را بر روی موبایل خود نصب کرده و می‌توانند خرید اقساطی انجام دهند.

وی افزود: توانا کارت با توجه به وضعیت حقوقی فرهنگیان، اعتباری را برای خرید اقساطی به آن‌ها اختصاص می‌دهد که تا سقف ۲۴ قسط از آن‌ها کسر می‌شود. این طرح هم‌اکنون در اکثر استان‌ها اجرایی شده و اجرای آن در تمام استان‌ها به تقاضای فرهنگیان بستگی دارد و تا به امروز ۷۶ میلیارد تومان خرید از آن انجام شده است که بیشترین خرید‌ها مربوط به کالای دیجیتال (۶۲ درصد)، پوشاک و هدایا، مواد غذایی، خانه و آشپزخانه و … بوده است.

مقدم‌زاده گفت: به دنبال این هستیم تا تسهیلات سفر اقساطی را به فرهنگیان ارائه دهیم یعنی آن‌ها به سفر بروند و بعد هزینه آن را به صورت اقساط پرداخت کنند و این موضوع را از طریق بستر‌هایی مثل توانا کارت و اتما دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که صندوق ذخیره فرهنگیان معتقد است که وظیفه ارائه خدمات به معلمان در دوران اشتغال را ندارد، بیان کرد: دلیل ایجاد صندوق ذخیره فرهنگیان در دهه هفتاد ایجاد بستری برای ارائه خدمات رفاهی و معیشتی به فرهنگیان بود، خدماتی که گاهی از طریق ظرفیت‌های دولتی امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: متاسفانه در طول سنوات گذشته شاهد فراز و نشیب‌هایی در صندوق ذخیره فرهنگیان بودیم که امیدواریم با تغییرات جدید مدیریتی و بهبود روش‌ها، تغییر نگرش‌ها و تعامل سازنده صندوق با مجموعه‌های داخل وزارت آموزش وپرورش مثل اداره کل رفاه و پشتیبانی، ارتقای رفاه، معیشت و در نهایت منزلت فرهنگیان را شاهد باشیم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر